Real NBA Fantasy PL

Forum ligi

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2020-12-16 12:42:31

wojtek_kowalik
Administrator
Dołączył: 2018-09-26
Liczba postów: 2,954
WindowsChrome 87.0.4280.88

Nowe CBA

Poniżej do zapoznania się, zmiany zaznaczone na czerwono. Wszystkie zmiany zaczynają obowiązywać od przyszłego sezonu.

1. Zasady ogólne:

1.1 Real NBA Fantasy PL to dynastyczna liga fantasy NBA rozgrywana w formacie roto 9-kategorii (punkty, asysty, zbiórki, przechwyty, bloki, trójki, straty, FG% i FT%) na fantrax.com. Jej działalność nadzoruje dwójka komisarzy: @dylanowicz oraz @wojtek_kowalik1.

1.2 W każdym sezonie w lidze udział bierze 30 zespołów podzielonych na konferencje jak w prawdziwej NBA.

1.3 Każdy zespół musi posiadać w rosterze minimum 12 i maksimum 15 zawodników na gwarantowanych kontraktach.

1.3.1 W trakcie offseason GM może mieć w drużynie maksymalnie 20 graczy na kontraktach - umowy gwarantowane i gracze two-way.

1.3.2 Do siedmiu dni przed rozpoczęciem sezonu każda drużyna w składzie musi mieć maksymalnie 15 graczy na gwarantowanych kontraktach i dwóch graczy two-way, zgodnie z punktem 1.3.

1.4 W przypadku kontuzji danego gracza istnieje możliwość przesunięcia zawodnika na listę kontuzjowanych (IL) i w ten sposób zwolnienie miejsca na uzupełnienie składu kontraktami 10-dniowymi (kontrakty 10 dniowe opisane są w dalszej części CBA). Nie można przekroczyć jednak limitu 15 gwarantowanych umów.

1.5 Decyzję o przyjęciu nowego gracza do ligi podejmuje komisarz na podstawie rekomendacji menedżerów.

1.6 Decyzję o wyrzuceniu menadżera z ligi podejmuje komisarz na wniosek menedżerów. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie.

1.7 We wszystkich kwestiach spornych, które nie są uwzględnione w CBA, ostateczną decyzję podejmuje komisarz.

1.8 Zmiany do CBA głosowane są przez wszystkich menedżerów pomiędzy sezonami i wprowadzane w kolejnym sezonie (chyba, że narusza to zasadę, że “prawo nie działa wstecz”).

1.9 Wprowadzamy limit nie rozegranych spotkań powyżej którego GM straci miejsce w lidze. Limit ten to 120. Aktywność monitorowana będzie również w trakcie sezonu. W skrajnych przypadkach komisarz zastrzega sobie prawo do indywidualnych decyzji o zmianie GMa.

1.10 W przypadku celowego braku wystawiania do gry zawodnika z top 50 wg rankingu Yahoo GM będzie zmuszony oddać takiego zawodnika w wymianie.

1.10.1 Ilość spotkań nierozegranych ustala się na 20% aktywnych meczów danego zawodnika.

1.10.2 GM będzie miał 7 dni (od decyzji o konieczności wymiany) na ustalenie warunków najlepszej jego zdaniem wymiany. W przypadku braku wymiany po upływie tego czasu, jeden z komisarzy zbierze oferty od zainteresowanych zespołów i pozostali menedżerowie wybiorą najlepszą ich zdaniem ofertę w drodze głosowania.

2. Salary cap

2.1 Salary cap to maksymalna suma zarobków graczy w składzie. Można ją przekroczyć tylko przy użyciu wyjątków (patrz: 2.9).

2.2 Hard cap to suma zarobków graczy w składzie, której nie można przekroczyć nawet przy użyciu wyjątków od salary cap. Jedyny moment, kiedy można ją przekroczyć to dzień ogłoszenia nowego salary cap, kiedy aktywowane zostają cap holdy (w takiej sytuacji menedżer nie ma prawa dokonywać żadnych ruchów, dopóki nie zejdzie poniżej poziomu hard capu). Kolejnym wyjątkiem są umowy minimalne, można je podpisywać nawet gdy drużyna jest ponad hard capem. - usunięto

2.3 Salary cap i hard cap każdego roku ogłaszane są 1 lipca.

2.4 Salary cap będzie wzrastać jak w przypadku prawdziwej ligi.

2.5 Hard cap wynosi zawsze 138% poziomu salary cap

2.6 Salary cap w sezonie 2020/21 wyniesie $109,140,000

2.7 Hard cap w sezonie 2020/21 wyniesie $150,613,200

2.8 Punkt APRON w sezonie 2020/21 wyniesie $138,928,000 - wartość zgodna z rzeczywistym, na kolejny sezon będzie uwzględniona właściwa kwota w zależności od salary cap

2.9 Wyjątki od salary cap:

2.9.1 Prawa Birda: Menedżerowie mogą przekroczyć salary cap, podpisując nową umowę z graczem, jeśli gracz ten rozegrał w drużynie 3 sezony i nie zmieniał w tym czasie drużyny jako wolny agent (może zmienić w wymianie). W przypadku pozyskania zawodnika w wymianie, jego nowa drużyna przejmuje prawa Birda (lub okres wymagany do ich uzyskania). Nie ma znaczenia, czy zawodnik był w drużynie na jednej trzyletniej umowie czy trzech rocznych kontraktach. Pierwszy sezon umowy nie musi być pełny. Uzyskane prawa Birda nie znikają, chyba że drużyna zdecyduje się na zrzeczenie ich lub zawodnik podpisze kontrakt z nową drużyną*.

*- drużyna która zrzekła się praw Birda (i cap holdu, żeby np. zrobić miejsce na podpisanie nowego zawodnika) nie może skorzystać z praw Birda, żeby podpisać z tym zawodnikiem nowy kontrakt. Jeżeli jednak podpisze z nim umowę korzystając z innego wyjątku lub cap space, zachowuje prawa Birda lub okres wymagany do ich uzyskania dla tego zawodnika.

2.9.2 Early Bird Rights: pozwala przekroczyć salary cap, żeby podpisać swoich wolnych agentów, ale z większymi ograniczeniami niż Bird Exception. Żeby zawodnik się kwalifikował na takie przedłużenie, musi przez dwa lata nie zmieniać drużyny jako wolny agent (może zmienić w wymianie lub przez waiver claim). Można takiemu zawodnikowi zaproponować 175% zarobków z ostatniego sezonu. Umowy muszą być na co najmniej dwa sezony, maksymalnie na cztery z dozwoloną 8% podwyżką lub obniżką zarobków. Drużyna może się zrzec tych praw, jeżeli chce podpisać z zawodnikiem roczną umowę (np. gracz był już w klubie dwa sezony, umowa na jeden sezon zapewnia prawa Birda już po tej rocznej umowie).

2.9.3 Non-Bird Exception: pozwala przekroczyć salary cap, żeby podpisać swoich wolnych agentów. Żeby zawodnik się kwalifikował, musi przez maksymalnie jeden sezon nie zmieniać drużyny jako wolny agent (może w wymianie lub przez waiver). Zawodnik w przypadku którego drużyna zrzekła się praw Early Bird też się kwalifikuje. Pozwala na ofertę maksymalnie 120% zarobków z ostatniego sezonu, przy 5% podwyżce lub obniżce. Długość umowy to maksymalnie 4 sezony.

2.9.4 Non Taxpayer Mid-Level Exception: wyjątek dostępny dla drużyn poniżej punktu APRON. Długość umowy to maksymalnie 4 sezony z 5% podwyżką lub obniżką zarobków. Nie może być wykorzystane przez drużyny, które skorzystały już z Taxpayer Mid-Level Exception albo Room Mid-Level Exception. Można korzystać co sezon. W sezonie 2020/21 wynosi 9,258,000$ na kontrakty dla graczy, może zostać wykorzystane w trakcie całego sezonu i dzielone na kilku graczy.
Jeżeli drużyna wykorzysta Non-tax MLE to punkt APRON jest wtedy dla niej hard cap i nie może go przekroczyć w żadnym wypadku. Jeżeli jednak skorzysta z tego wyjątku, ale w wysokości nieprzekraczającej Tax MLE, to nie jest hard capped i może przekroczyć punkt APRON. W takiej sytuacji przyjmujemy, że ta drużyna skorzystała z Tax MLE.

2.9.5 Taxpayer Mid Level Exception: wyjątek dostępny dla drużyn powyżej punktu APRON. Długość umowy to maksymalnie 3 sezony z 5% podwyżką lub obniżką zarobków. Nie może być wykorzystany przez drużyny, które skorzystały już z Bi-Annual, Non-Taxpayer Mid-Level albo Room Mid-Level Exception. Można korzystać co sezon. W sezonie 2020/21 wynosi $5,718,000 na kontrakty dla graczy, może zostać wykorzystane w trakcie całego sezonu i dzielone na kilku graczy.

2.9.6 Room Mid Level Exception: wyjątek dostępny dla drużyn, które mogą skorzystać z cap room żeby podpisać gracza. Wyjątki są doliczane do salary, dlatego drużyna musi być większą kwotę niż Non-Tax MLE poniżej salary cap, żeby przyznany był Room MLE. W 2020/21 wynosi $4,767,000. Długość umowy to maksymalnie 2 sezony z 5% podwyżką lub obniżką zarobków. Może być wykorzystywane co sezon. Nie przysługuje drużynom, które skorzystały już z Bi-Annual, Non-Taxpayer Mid-Level albo Taxpayer Mid-Level. Po skorzystaniu z Room MLE, drużyna nie może wykorzystać już Bi-Annual, Non-Taxpayer Mid-Level albo Taxpayer Mid-Level.

2.9.7 Bi-Annual Exception: Raz na dwa lata każdy z menedżerów, którego zespół znajduje się powyżej salary cap i poniżej APRON, ma prawo wykorzystać określoną kwotę na kontrakty dla zawodników. W sezonie 2020/21 kwota ta wynosi $3,623,000. Wyjątek nie może być wykorzystany przez drużyny, które skorzystały już z Taxpayer Mid-Level albo Room Mid-Level. Długość umowy to maksymalnie 2 sezony z 5% podwyżką lub obniżką zarobków. Po skorzystaniu z BAE drużyna jest hard capped na wysokości APRON.

2.9.8 Trade Exception: Wyjątek ten otrzymują menedżerowie, którzy w wymianie non-simultaneous oddają wyższy kontrakt. Wyjątek wynosi różnicę między umowami i musi zostać wykorzystany w ciągu roku od jego przyznania. TE może zostać podzielony i wykorzystany w kilku wymianach. TE nie można łączyć z kontraktami graczy w wymianach i innymi wyjątkami. Wykorzystując TE, nie można wychodzić ponad jego wartość. TE dostają tylko te drużyny które przed wymianą są powyżej salary cap.

2.9.9 Disabled Player Exception: wyjątek przyznawany w wyjątkowych sytuacjach przez komisarza menadżerom, których zespoły przekraczają salary cap i którzy z powodu kontuzji stracili do końca sezonu gracza. Może być wykorzystane na:
a) pozyskanie wolnego agenta na rocznej umowie do wysokości 50% zarobków kontuzjowanego gracza lub Non-Tax MLE, w zależności które jest niższe.
b) pozyskanie gracza na ostatnim roku kontraktu w wymianie. Zarobki takiego gracza to maksymalnie 50% kontuzjowanego zawodnika lub Non-Tax MLE, w zależności które jest niższe.
O DPE można ubiegać się maksymalnie do 15 stycznia, wygasa po pozyskaniu nowego gracza, kiedy kontuzjowany gracz opuszcza drużynę lub wraca po kontuzji, albo 10 marca. Jedynie drużyna w barwach której zawodnik doznał urazu może aplikować o ten wyjątek. Przyznanie DPE nie oznacza zwolnienia dodatkowego miejsca w składzie, jedynie dodatkowe środki.

2.9.10 Minimum Player Salary Exception:
Kontrakty minimalne na maksymalnie dwa sezony mogą nie wliczać się do sum kontraktów przyjmowanych w wymianie.
Każdy menedżer może oferować graczom dowolną liczbę kontraktów minimalnych. Maksymalna długość takiej umowy to 2 sezony. Przy oferowaniu minimalnych umów, pamiętajcie, że z roku na rok, wartość umowy wzrasta.

Przykład:
Gracz rozpoczyna 4 sezon w NBA. Wartość pierwszego roku bierzemy z pola dla gracza o 3 letnim doświadczeniu i kolumny Rok 1, drugi rok kontraktu bierzemy z pola dla gracza o 4-letnim doświadczeniu i kolumny Rok 2
Czyli umowa wygląda tak: $1,784,378 + $1,938,651
Kontrakty minimalne w sezonie 2020/2021 wyniosą (ilość lat doświadczenia - wartość)

Staż       1 sezon            2 sezon         3 sezon             4 sezon         5 sezon
0 lat       $898 310               
1 rok      $1 445 697    $1 517 981           
2 lata     $1 620 564    $1 701 593    $1 782 621       
3 lata     $1 678 854    $1 762 796    $1 846 738     $1 930 681   
4 lata     $1 737 145    $1 824 003    $1 910 860     $1 997 718    $2 084 576
5 lat       $1 882 867    $1 977 011    $2 071 154     $2 165 298    $2 259 441
6 lat       $2 028 594    $2 130 023    $2 231 451     $2 332 880    $2 434 310
7 lat       $2 174 318    $2 283 034    $2 391 750     $2 500 466    $2 609 182
8 lat       $2 320 044    $2 436 046    $2 552 050     $2 668 053    $2 784 055
9 lat       $2 331 593    $2 448 172    $2 564 752     $2 681 332    $2 797 912
10 lat     $2 564 753    $2 692 991    $2 821 230     $2 949 467    $3 077 705

2.9.11 Kontrakty dla debiutantów (patrz 5.9).

Długość kontraktów dla poszczególnych wyjątków wraz z możliwymi podwyżkami/obniżkami:
kontrakty.jpg

2.9.12 Drużyny powyżej salary cap mogą dokonywać wymian i brać więcej w kontraktach wg wzorów:

- Dla wymian jednoczesnych (simultaneous), jeśli drużyna jest powyżej salary cap, lecz poniżej punktu APRON po ewentualnej wymianie

Outgoing salary                       Maximum incoming salary
$0 to $6,533,333                     175% of the outgoing salary, plus $100,000
$6,533,334 to $19.6 million      The outgoing salary plus $5 million
$19.6 million and up                 125% of the outgoing salary, plus $100,000

Przykłady:
Oddaję 5 mln, mogę przyjąć 8 850 000
Oddaję 10 mln, mogę przyjąć 15 mln
Oddaję 20 mln, mogę przyjąć 25 100 000

Jeżeli drużyna jest powyżej punktu APRON: zawsze 125% oddawanych kontraktów + 100,000

- Dla wymian niejednoczesnych (non-simultaneous), zawsze maksymalnie 100% oddanego kontraktu +$100,000. W wymianie nie jednoczesnej, drużyna oddająca niższy kontrakt uzyskuje dodatkowo wyjątek Trade Exception w wysokości różnicy kontraktów. TE może być wykorzystane w ciągu roku od wymiany. TE nie może być wykorzystane, żeby podpisać wolnego agenta, chyba że na zasadach sign-and-trade; nie łączy się z innymi wyjątkami. W tych wymianach można wymieniać kilku graczy, ale nie można łączyć ich kontraktów.

2.10 W chwili ogłoszenia salary cap menedżerowie muszą uwzględnić w swoim salary cap holdy dla graczy, do których posiadają prawa Birda (150% poprzednich zarobków) i swoich zastrzeżonych wolnych agentów (190% poprzednich zarobków). Menedżerowie mogą zrzec się zawodnika, praw do niego oraz cap holdu. Jeśli nie mają w składzie łącznie 12 graczy i cap holdów, muszą też doliczyć cap hold za każde wolne miejsce w składzie w wysokości kontraktu minimalnego dla debiutantów.

2.11 Drużyny poniżej salary cap muszą uwzględnić w swoim salary przysługujące im wyjątki.

2.12 Cap holdy dla graczy z RFA znikają w momencie wyrównania oferty przez właściciela, przebicia wysokości cap holdu przez właściciela lub podpisania umowy przez gracza z nowym zespołem. Cap holdy dla graczy z prawami Birda znikają w momencie przebicia ich wysokości przez właściciela (wtedy do salary wpisywana jest ta suma) lub podpisania przez gracza umowy.

2.13 Zwalniany przez drużynę zawodnik trafia na waivers. Pozostali menedżerowie mają wtedy 48h na przejęcie kontraktu tego gracza poprzez zgłoszenie na forum. Po przejęciu gracza przez inny zespół, jego umowa jest usuwana z salary poprzedniej drużyny. Jeżeli kontrakt tego gracza nie zostanie przejęty przez inną drużynę, jego zarobki obciążają salary zwalniającej drużyny, a gracz zostaje wolnym agentem. Po podpisaniu nowej umowy z inną drużyną, wysokość nowego kontraktu odejmowana jest od dead money poprzedniej drużyny.

Menadżer może przejąć zawodnika z waivers gdy:
- ma miejsce w salary na jego kontrakt (cap space),
- ma trade exception w wysokości co najmniej kontraktu tego zawodnika,
- ma disabled player exception w wysokości co najmniej kontraktu tego zawodnika (o ile zawodnik jest w ostatnim roku kontraktu),
- zawodnik ma kontrakt minimalny, nie dłuższy niż dwa sezony.

Przy przejęciu zawodnika z waivers, nowa drużyna przejmuje jego Early Bird Rights (jak przy wymianie). Jeżeli zwalniająca drużyna miała pełne Bird Rights do zawodnika, prawa te zostają zredukowane do Early Bird Rights.
Jeżeli drużyna oddaje zawodnika w wymianie, i jest on później zwolniony przez nową drużynę, to poprzednia drużyna nie może ubiegać się o tego zawodnika z waivers lub podpisać z nim kontraktu przez rok od wymiany lub do 1 lipca po zakończeniu kontraktu, w zależności co będzie wcześniej.
Po przejęciu zawodnika z waivers, gracz nie może brać udziału w wymianie przez 30 dni.
W przypadku zgłoszenia się kilku drużyn po jednego zawodnika, decyduje kolejność w tabeli - drużyna z niższym miejscem ma pierwszeństwo.

2.14 Każdy menedżer ma prawo skorzystać przy zwalnianiu zawodnika ze stretch provision. Spłata kontraktu zwolnionego zawodnika rozłożona jest na okres dwukrotnie dłuższy niż liczba lat pozostałych w kontrakcie +1. Stretch provision dotyczy tylko pełnych sezonów. Jeżeli gracz jest zwolniony w trakcie sezonu, rozpoczęty sezon w całości obciąża team salary i dopiero kolejne sezony mogą być rozłożone w czasie (pozostałe sezony x2 +1). Ze stretch provision nie można skorzystać, jeżeli suma dead money w wyniku zwolnienia zawodnika przekroczy 15% salary cap.

2.15 Każdy menedżer jeden raz ma prawo użyć amnestii, czyli zwolnić gracza i usunąć całość jego pensji z salary. Jeśli zwalnia gracza bez użycia amnestii, cała jego gwarantowana pensja nadal liczy się do salary.

2.16 Kontrakty graczy, którzy zakończyli karierę w NBA pozostają w salary. Każdy menedżer ma prawo jednak wybrać jedną z dwóch dodatkowych opcji spłacenia ich:

2.16.1 Stretch Provision: Spłatę kontraktu można dowolnie rozłożyć na czas maksymalnie dwukrotnie dłuższy niż gwarantowany kontrakt.

2.16.2: Wykupienie umowy: Kontrakt można wykupić za 70% jego wartości, które wpisuje się w całości do salary w danym roku.

3. Rynek wolnych agentów

3.1 Rynek wolnych agentów otwierany jest każdego roku przed rozpoczęciem sezonu (dokładna data ustalana jest przez komisarza w porozumieniu z menedżerami).

3.1.2 Rynek wolnych agentów zamykany jest dokładnie o 20:00 w ostatnim dniu trwania sezonu regularnego. Trzeba też pamiętać o konieczności złożenia oferty 24 godziny przed zamknięciem rynku wolnych agentów. Przykład: Zakończenie sezonu jest 10 kwietnia o 20:00. Oferta złożona 9 kwietnia o 19:00 jest ważna, oferta złożona o 20:30 9 kwietnia już nie.

3.2 Na rynku wolnych agentów dostępni są wszyscy gracze, którzy w danym momencie nie znajdują się pod kontraktami.

3.3 Menedżerowie mają prawo oferować graczom maksymalnie 4-letnie kontrakty z wyjątkiem graczy, do których mają prawa Birda, którym mogą oferować 5-letnie kontrakty.

3.4 Aby wystosować ofertę wolnemu agentowi menedżerowie muszą mieć miejsce w salary cap lub skorzystać z przysługującego wyjątku.

3.5 Po wystosowaniu oferty przez jednego z menedżerów pozostali menedżerowie mają 24h na to, żeby ją przebić.

3.6 Oferty złożone między 22:00 a 6:00 traktowane są, jakby złożone zostały wszystkie o 6:00.

3.7 Menedżerowie mają prawo złożyć każdemu zawodnikowi maksymalnie 3 oferty.

3.8 Oferta musi zostać przebita o minimum 10% łącznej gwarantowanej wartości w przypadku kontraktów o wartości równych lub wyższych niż 8.000.000$ w pierwszym roku kontraktu i 20% w przypadku kontraktów niższych.

3.9 Wyjątki od 3.8:

3.9.1 Menedżerowie mogą wyrównać maksymalną 4-letnią ofertę, którą wystosował poprzedni właściciel gracza. W takiej sytuacji gracz podpisze umowę z nowym właścicielem.

3.9.2 Menedżerowie mogą wyrównać maksymalną 4-letnią ofertę, którą wystosował zespół, który nie był ostatnim właścicielem gracza. W takiej sytuacji gracz podpisze umowę z zespołem, który ma w danym momencie w składzie mniejszą liczbę graczy (podpisane kontrakty + cap holdy). Jeśli obaj gracze mają w składzie taką samą liczbę graczy, zawodnik trafia do tego, który zakończył poprzedni sezon na niższym miejscu.

3.9.3 Menedżerowie mogą wyrównać minimalną ofertę dla gracza. W takiej sytuacji gracz podpisze umowę z zespołem, który ma w danym momencie w składzie mniejszą liczbę graczy (podpisane kontrakty + cap holdy). Jeśli obaj gracze mają w składzie taką samą liczbę graczy, zawodnik trafia do tego, który zakończył poprzedni sezon na niższym miejscu.

3.9.4 Menedżerowie mogą przebić dowolną 5-letnią umowę (z wyjątkiem maksymalnej) maksymalną 4-letnią umową.

3.10 W przypadku różnicy długości oferowanych kontraktów, na potrzeby przebicia oferty, do oferty z mniejszą ilością sezonów doliczamy 60% wartości pierwszego roku kontraktu krótszego w każdym sezonie różnicy od kontraktu dłuższego dla graczy poniżej 34 lat w momencie składania oferty oraz 30% dla graczy starszych. W przypadku oferty z większą ilością sezonów zachowujemy zasady punktu 3.8. W przypadku ofert krótszych zasada ta nie obowiązuje.

3.11 W przypadku zastrzeżonych wolnych agentów, dotychczasowy właściciel gracza ma prawo w ciągu 24h, żeby wyrównać ofertę dla niego i pozostawić go w składzie.

3.12 Jeśli właściciel zastrzeżonego wolnego agenta składa mu ofertę kontraktu, to musi być ona łącznie wyższa niż cap hold dla tego gracza.

3.13 Menedżer, który posiada prawa Birda do zawodnika, ma prawo podpisać z nim umowę, a następnie wytransferować go do innego zespołu w ramach sign-and-trade. W takiej sytuacji zainteresowani menedżerowie muszą porozumieć się przed złożeniem oferty, a składający ofertę musi zaznaczyć to na forum. Jeśli oferta nie zostanie przebita w ciągu 24h, wymiana zachodzi na zwykłych zasadach.

3.14 Wygranie licytacji nie oznacza automatycznego podpisania kontraktu i obciążenia salary cap. Od otwarcia rynku wolnych agentów, menedżerowie mają 10 dni na składanie ofert oraz kontraktowanie zawodników. Po upływie 10 dni GM ogłasza podpisanie umów, ich szczegóły i kolejność. W wyjątkowych sytuacjach komisarz może poprosić o szczegóły poszczególnych ofert.

3.15 W trakcie sezonu menedżerowie mają prawo oferować graczom 10-dniowe bezpłatne kontrakty (maksymalnie 2 temu samemu graczowi). Jeżeli gracz w trakcie trwania umowy 10-dniowej otrzyma ofertę gwarantowanego kontraktu, jest on traktowany jak wolny agent. Po zakończeniu licytacji, menedżer który w tym momencie posiada tego gracza na 10-dniowym kontrakcie musi natychmiast zwolnić gracza. Po złożeniu graczowi 10-dniowej oferty, menedżer ma obowiązek natychmiast dodać go do składu.

3.15.1 Kontrakt 10-dniowy kończy się równo po 10 dniach od podpisania - liczą się dni i godziny. Przykład: po podpisaniu gracza na 10 dni - 1 stycznia o 20:00, kontrakt jest ważny do 20:00 11 stycznia. Do tej daty i godziny inne drużyny nie mogą oferować danemu graczowi 10 dni (tylko kontrakty gwarantowane lub two-way - wtedy obowiązują prawa do wyrównania kontraktu z punkt powyżej). Po godzinie 20:00 gracz staje się wolnym agentem.

3.15.2 Zespół, który posiada gracza na umowie 10-dniowej ma pierwszeństwo w zaoferowaniu kolejnego 10-dniowego kontraktu, jednak musi zrobić to w czasie 24 godzin wstecz od momentu wygaśnięcia kontraktu. Przykład: kontrakt 10-dniowy został podpisany 5 stycznia o 20:00. GM może napisać na forum od godziny 20:00 14 stycznia (czyli 24 godziny przed wygaśnięciem kontraktu), że oferuje kolejne 10-dni. Oferta liczy się jakby była złożona o 20:00 15 stycznia (by uniknąć wyścigu 10-dniówek i nie wymagać od GMów dostępu do forum co do minuty).

3.16 Oferta bez podanej kwoty jest nieważna (np. przy dwuletnim minimum należy podać kwoty kontraktu)

3.17 Kontrakty maksymalne w sezonie 2020/21 wyniosą:
Dla graczy podpisywanych na prawach Birda (8% podwyżki rocznie, liczone od pierwszego roku kontraktu):

                            Staż       
       0-6                    7-9                  10+
1    $27 285 000    $32 742 000    $38 199 000
2    $29 467 800    $35 361 360    $41 254 920
3    $31 650 600    $37 980 720    $44 310 840
4    $33 833 400    $40 600 080    $47 366 760
5    $36 016 200    $43 219 440    $50 422 680

Dla graczy podpisywanych bez praw Birda (5% podwyżki rocznie, liczone od pierwszego roku kontraktu):

                            Staż       
       0-6                    7-9                 10+
1    $27 285 000    $32 742 000    $38 199 000
2    $28 649 250    $34 379 100    $40 108 950
3    $30 013 500    $36 016 200    $42 018 900
4    $31 377 750    $37 653 300    $43 928 850

3.18 W przypadku innych 4-letnich i 5-letnich umów podwyżka (lub obniżka) wynieść może 8% dla graczy z prawami Birda i 5% dla graczy bez tych praw, liczone od pierwszego roku kontraktu.

3.19 W trakcie trwania sezonu menedżerowie nie mogą oferować nowych umów graczom, których zwolnili wcześniej w trakcie tego samego sezonu.

3.20 Zawodnicy, którzy podpisali kontrakty na rynku wolnych agentów przed sezonem mogą zostać wymienieni najwcześniej 1 grudnia (obowiązuje od 2018-2019). Zawodnicy, którzy podpisali kontrakty w trakcie sezonu mogą zostać wymienieni najwcześniej po 30 dniach od podpisania kontraktu.

3.21 Przed rozpoczęciem rynku wolnych agentów, GM musi podpisać kontrakt z zawodnikiem do którego kończą się prawa do gracza, jeśli nie podpisze zawodnika prawa do niego znikają i każdy GM może zaoferować mu kontrakt.

3.22 Ofertą jest np: “4 letnia umowa warta $20m z użyciem cap space” Jeśli jedna ze składowych części oferty: długości, łącznej wartości, źródła pieniędzy nie będzie uwzględniona to oferta jest nieważna. Możliwe źródła pieniędzy: cap space, Bird Rights, Early Bird Rights, non-Bird Rights, wyjątki: MLE, BiAnnual, minimum, DPE

3.23 W przypadku kontraktów z podwyżką/obniżką zarobków możliwe jest podniesienie łącznej kwoty gwarantowanej w umowie (na potrzeby zgodności kwot) maksymalnie do 1% wartości całego kontraktu. Kwota gwarantowana nigdy nie może być niższa niż w wygranej licytacji.

3.24 GM ma możliwość przy umowach krótszych niż maksymalna dopuszczalna długość kontraktu dodać opcję drużyny na jeden dodatkowy sezon, zachowując zasady budowy kontraktu. - usunięte, zapis nic nie wnosi

4. Wymiany

4.1 Okienko transferowe trwa od zakończenia sezonu i trwa do terminu ustalonego indywidualnie biorąc pod uwagę deadline w NBA (zawsze tydzień-dwa później)

4.2 Po uzgodnieniu wymiany zainteresowani menedżerowie muszą ogłosić ją na forum wraz z powodami, dla których ją robią. Wymiana może zostać zrealizowana po akceptacji komisarza, który ma 24h na to, by zawetować wymianę.

4.3 Wymieniani mogą być gracze (także two-way), prawa do zawodników wybranych w drafcie i wybory w drafcie (oraz ich zamiana, jeżeli nie są chronione) maksymalnie 7 lat do przodu.

4.4 Obowiązuje tzw. "Stepien rule", czyli w każdym momencie drużyna musi posiadać przynajmniej jeden 1st round pick w dwóch następujących po sobie sezonach, nieistotne czy jest to swój pick, czy pozyskany w wymianie, czy prawo do zamiany. Zasada dotyczy tylko przyszłych picków.

4.5 Drużyny mogą dokonywać wymian bez ograniczeń, o ile po wymianie nie przekroczą salary cap o więcej niż $100,000. W przeciwnym wypadku muszą skorzystać z jednego z wyjątków (punkt 2).

4.6 W każdej wymianie, każda z drużyn musi oddać oraz wziąć jeden z wymienionych w pkt 4.3 „assetów”.

4.6.1 W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się możliwość wymiany bez konieczności oddawania jednego z "assetów". Takie sytuacje będą każdorazowo rozpatrywane przez jednego z komisarzy.

4.7 Wymiana gracza, któremu w kontrakcie pozostała jedynie opcja, oznacza automatyczne podjęcie tej opcji. Co za tym idzie, nowy właściciel gracza, przejmuje go na gwarantowanym kontrakcie.

4.8 Gracze, którzy zostali wymieni mogą być częścią kolejnej wymiany najwcześniej po upływie 30 dni ale w off-season zdejmujemy 30-dniową karencję na handlowanie pozyskanymi graczami.

4.9 Po zatwierdzeniu wymiany przez komisarza, należy wykonać ją na Fantrax w ciągu 24h.

4.10 Wymiana zgłoszona przed terminem jej wykonalności, np 2 tygodnie wcześniej, nie istnieje do zapadnięcia terminu i dopiero wtedy komisarz ją rozpatrzy.

5. Draft

5.1 Draft odbywa się we wrześniu każdego roku. Menedżerowie wybierają w nich graczy z klasy draftu z tego samego roku w NBA.

5.2 Draft ma 2 rundy. Każdy menedżer posiada 1 wybór w każdej z rund.

5.3 Czas na wybór zawodnika wynosi 24h dla graczy wybieranych w pierwszej rundzie oraz 12h dla graczy wybieranych w drugiej rundzie. W przypadku braku dokonania wyboru zostanie automatycznie przydzielony gracz wybrany z najwyższym numerem w realnym drafcie.

5.4 Kolejność wyborów #15-30 w 1 rundzie i w 2 rundzie draftu to odwrócona kolejność w tabeli na koniec poprzedniego sezonu (po doliczeniu punktów karnych za niewykorzystane sloty). Wybory #1-14 w pierwszej rundzie są losowane w loterii pomiędzy ostatnimi 14 drużynami w tabeli (z uwzględnieniem kar za nierozegrane sloty).

5.5 Loteria draftu przeprowadzana jest w lipcu każdego roku.

5.6 Szanse na wylosowanie kolejnych numerów draftu przedstawiają się następująco (gdzie 1. to najgorszy zespół w tabeli):

2019-NBA-Draft-Lottery-odds.jpg

5.7 Kolejność przed loterią draftu ustalana jest na podstawie kolejności na koniec sezonu z uwzględnieniem następujących kar za niewykorzystane sloty:

od 0 do 15 meczów nie rozegranych - nie dodajemy pkt
od 16 do 20 - 10 pkt
od 21 do 30 - 20 pkt
od 31 do 40 - 30 pkt
od 41 do 50 - 40 pkt
od 51 w górę - spadek na koniec rundy (#30 z największą ilością nie rozegranych spotkań)

Karane są wszystkie picki pierwszej rundy, które znajdują się w posiadaniu danego menedżera. Nie są karane picki, które zostały przehandlowane do innego menedżera.

5.8 Automatycznie w dniu draftu kontrakty wybranych zawodników doliczane są do salary zespołów. Kontrakty te wynoszą 120% wartości wg Rookie scale.

5.9 Rookie scale w sezonie 2020/21: https://basketball.realgm.com/nba/info/ … scale/2021

5.10 Debiutanci wybrani w pierwszej rundzie draftu podpisują dwuletnie gwarantowane kontrakty z dwoma dodatkowymi sezonami opcji drużyny, a po ich zakończeniu stają się zastrzeżonymi wolnymi agentami. Wyjątkiem są gracze wybrani w pierwszej rundzie, którzy nie przychodzą bezpośrednio do NBA. W takiej sytuacji menedżer ma prawo podpisać z nimi umowę w momencie, kiedy rozpoczynają grę w NBA.

5.11 Debiutanci wybrani w 2 rundzie draftu nie mają gwarantowanych kontraktów. Menedżerowie mogą skorzystać z prawa do podpisania z nimi umowy najpóźniej do ostatniego dnia przed FA, która przypada 2 lata po podpisaniu przez nich umowy w NBA. Po upływie tego czasu gracze stają się niezastrzeżonymi wolnymi agentami. Menedżerowie mogą oferować im jednoroczne kontrakty w wysokości kontraktu minimalnego, po którym staną się zastrzeżonymi wolnymi agentami.

6. Kontakty Two-way

6.1 Każda drużyna ma dwa dodatkowe miejsca w składzie na two-way kontrakty. Jeśli chcemy podpisać gracza jako two-way nie możemy tego zrobić gdy posiadamy oba miejsca zapełnione, musimy wcześniej zwolnić danego gracza.

6.2 Chęć podpisania gracza na two-way kontrakcie działa na podobnej zasadzie jak gwarantowane kontrakty. Kontrakt zostaje podpisany i gracz staje się two-way graczem po upływie 24h od propozycji. Pozostali gracze mają wtedy 24h by złożyć swoją ofertę (kontrakt gwarantowany). Two-way kontrakt nie obciąża salary danej drużyny. 

6.3 Kontrakty są zawsze jednoroczne i każda drużyna ma możliwość dania two-way kontraktu danemu zawodnikowi tylko raz. Po zakończeniu sezonu two-way kontrakt staje się zastrzeżonym wolnym agentem. Inne drużyny mogą wtedy podpisać two-way kontrakt z danym graczem, a drużyna posiadają go wcześniej ma 24h by wyjść z propozycją gwarantowanego kontraktu. Licytacja przebiega już potem domyślnie.

6.4 Two-way kontrakty dają prawo do tymczasowego włączenia gracza do składu na maks 30 dni w sezonie. Zawodnika można dodać raz w sezonie na maksymalnie 30 dni. Raz dodany do składu two way gracz nie może zostać dodany po raz drugi w tym samym sezonie, nawet jeśli limit 30 dni nie został wykorzystany. W przypadku posiadania 15 gwarantowanych kontraktów możemy przenieść danego gracza na IL, tak by zrobić miejsce graczowi na two-way kontrakcie.

6.5 Dodanie two way gracza do składu musi odbywa się poprzez stworzenie wątku w dziale wolni agenci z tytułem np Two way Cedi Osman Treść posta: Cedi Osman zostaje dodany do składu drużyny XYZ na two way kontrakcie. Od momentu dodania posta liczy się limit 30 dni.

6.6 Gracz sam pilnuje limitu 30 dni. Jeśli zostanie on przekroczony zawodnik ten zostaje podpisany na minimalnym kontrakcie + RFA. Po upływie max 30 dni należy ponownie wstawić do składu gracza z gwarantowanym kontraktem (jeśli taka sytuacja miała miejsce), a two-way kontrakt przenieść na IL. W innym przypadku gwarantowany kontrakt zostaje zwolniony i staje się wolnym agentem.

6.7 Po skończeniu 30 dni wciąż mamy możliwość podpisania gracza na minimalnym kontrakcie + RFA (podobnie jak z prawami)

6.8 Gracze, którzy rozegrali w NBA już 3 sezony nie mogą być podpisany jako two-way gracze

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
ekskluzywna dębowa komoda drewniana z litego drewna | kampania reklamowa NextInfo personalizacja reklamy | Internet newtext | Reklama aki2000.pl